Kārtainā mīkla


Pēc raidījuma, kur Sirmais taisīja kārtaino mīklu, man arī radās liela vēlme pamocīties. Tas, ka viņš teica, ka kārtainā mīkla prasa vairāku stundu ņemšanos, mani nenobiedēja. Nevaru tagad saprast – diemžēl vai par laimi. Tā nu ķēros pie darba.

Recepte:
500 grami miltu
500 grami sviesta
200 grami ūdens
25 grami etiķa
drusku sāls un cukurs

Sāk ar to, ka izkausē etiķī izšķīdina 45 gramus sviesta. Es gan sāku to sildīt, bet radās iespaids, ka etiķim reaģējot ar sviestu tas saēdas kopā bez sildīšanas.

Tad sajauc miltus ar sāli un cukuru, samīca to ar ūdeni. Vajadzētu panākt viendabīgu masu, bet man nesanāca. Iemīca etiķa un sviesta maisījuma, mīca vēl, izveido bumbu.

Iegriež virspusē tādu kā krustu un uz pusstundu liek atpūsties ledusskapī.

Sarīvē atlikušo sviestu un noliek ledusskapī.

Pēc pusstundas no ledusskapja izņem mīklu, izrullē krusta formā.

Viducī ieliek sviestu.

Pārloka mīklas malas un izveido kantainu mīklas pikuci ar sviesta pildījumu. Rūpīgi jāskatās, lai sviests neizsprūk ārā.

Apgāž mīklu otrādi un izrullē taisnstūri un saloka to trīs kārtās. Liek ledusskapī uz pusstundu, tad atkal ņem ārā, rullē un loka. Man neizdevās panākt to, ka sviests paliek tikai mīklas iekšpusē, man tas spruka ārā. Mīklu rullē un loka vismaz sešas reizes – tā paiet vismaz trīs stundas, jo pēc katras salocīšanas mīklu vajag atdzesēt ledusskapī.

Pēc visas šīs ņemšanās es biju pārsteigta, cik maz mīklas sanāca. Kad nu atkal biju spēka pilna, lai taisītu kruasānus un kārtainās mīklas siera un šķiņķa pīrādziņus, darbi īsti labi nevedās. Laikam vajadzēja izrullēt plānāk, un sieram un gaļai likt kādas garšvielas, jo pīrādziņi sanāca tādi bezgaršīgi. Bet mīkla laba.

9 Atbildes to “Kārtainā mīkla”

  1. i Says:

    Es arī taisīju kārtaino mīklu. Pēc mazlietiņ citas receptes, bet problēmas tās pašas- ūdens+milti= kunkuļaina, neviendabīga masa un likās ka miltu par daudz, jo šķidrums sasūcās miltos un daļa miltu palika sausi.
    Sviesta masa atkal sanāca pārāk taukaina- viss pie rokām, pie bļodas. Kad mēģināju ielocīt iekšā, tur atkal kaut kāds murgs-tas sviests lien ārā. Beigās sapratu, ka nekas tur nesanāks. Sablenderēju visu kopā blenderī😀 Būs jāmēģina cept, bet pieļauju, ka nekas tur nesanāks😀

  2. Krista Says:

    Man toties viss izdevās ļoti labi un pīrādziņi arī bija garšīgi, patiešām paldies par recepti!!!

  3. Olīvu standziņas « uwa gatavo Says:

    […] izmantoju veikalā nopērkamo saldēto bezrauga kārtaino mīklu. Protams, var taisīt paši, bet mana pieredze liecina, ka baigā ķēpa. Pēc instrukcijas mīklu atlaidina, uzkarsē cepeškrāsni līdz 200 […]

  4. Flaky Pastry | actuale.net Says:

    […] pastry (kārtainā mīkla) made by uwagatavo. If you don’t have what to do at home, you can try it – time will be wasted guaranteed! […]

  5. LABI ĒDUŠI! JĀŅI | Stils Bez Tabu Says:

    […] izmantoju veikalā nopērkamo saldēto bezrauga kārtaino mīklu. Protams, var taisīt paši, bet mana pieredze liecina, ka baigā ķēpa. Pēc instrukcijas mīklu atlaidina, uzkarsē cepeškrāsni līdz 200 […]

  6. Meitene ar Says:

    Man sanāca labi, vienīgi bišķi pa taukainu..

Komentēt

