Ceptā siera kūka

Biju iedomājusies, ka garšīga ir tikai svaigā – neceptā siera kūka. Cik liels bija mans pārsteigums, ka ceptā ir ne mazāk garda. Laikam šī man pat garšo vairāk. Tiešām, ļoti laba kūka.
Recepti pamanīju maija žurnālā Garšīgs un nevarēju nepamēģināt, jo bildīte ir izcili kārdinoša. Beidzot arī bija iemesls iemēģināt manu mazo kūkas formu – 20 cm diametrā.

Pamats:
150 grami trauslu cepumu
50 grami sviesta
tējkarote cukura

Siera masa:
divas olas un viens olas dzeltenums
150 grami cukura
vaniļas cukurs
400 grami svaigā siera
160 grami krējuma
pāris ēdamkarotes miltu
citrons

Virsiņa:
200 grami skāba krējuma
dažas ēdamkarotes cukura

Dekors:
100 grami cukura
divi citroni

Tātad, ķeramies pie darba. Vispirms kūkas formu 20 cm diametrā ar noņemamu malu izklāj ar cepamo papīru. Jā, tas ir ķēpīgi, pati zinu. Es parasti izgriežu tik lielu aplīti, cik veidnes pamats, izsmērēju ar eļļu un uzlipinu cepamo papīru, maliņai tāpat.

Tad uzkarsē cepeškrāsni līdz 180 grādiem. Izkausē sviestu, un pa to laiku saberž cepumus. Cepumus sajauc ar izkausēto sviestu un cukuru un no šīs masas ar rokām rūpīgi izveido tādu kā groziņu. Diez ko gludi nesanāk, bet galvenais, lai formas dibenā ir drusku cepumu un sviesta masa un sanāk arī tādas nelielas maliņas uz augšu. Kūkas groziņu liek cepeškrāsnī uz kādām piecām līdz septiņām minūtēm.

Kamēr tas cepas, bļodā sakuļ olas un olas dzeltenumu ar cukuru un vaniļas cukuru. Rūpīgi iemaisa svaigo sieru un pēc tam arī krējumu. Kārtīgi samaisa, lai masa ir viendabīga. Pieber pāris ēdamkarotes miltu un atkal samaisa. Vēl tikai pievieno rīvēta citrona miziņu un sulu no norīvētā citrona.

Vienā brīdī groziņš būs apcepies, tad tas jāņem ārā un jāpagaida, kad viss izdarīts. Tad groziņā iepilda siera masu un liek cepeškrāsnī uz kādām 50 minūtēm. Kad virspuse ir uzpūtusies un vidus ir stingrs. Kūku atdzesē.

Tikmēr paniekojas ar karamelizētiem citroniem. Uz kūkas izskatās ļoti smuki, bet ir pilnīgi nepraktiski – ne sagriezt, ne normāli apēst. Bet garšīgi, protams.
Tātad – uz pannas, kas labi pieguļ plīts virsmai, ieber cukuru un gaida, kad tas izkūst.

Brūnajā šķidrā cukura masā vienā kārtā ieslidina pabiezas (0.5 cm) citrona šķēlītes un aplej ar izspiesta citrona sulu. Kad citroni smuki apbrūnējuši, apgriež uz otru pusi.

Kad brūnums šķiet gana brūns, citronus izzvejo no pannas un uzliek uz cepamā papīra. Cukura un citrona sulas sīrupu arī uzlej uz cepamā papīra. Ar to vēlāk varēs panašķoties.

Kad kūka atdzisusi, to pārklāj ar krējumu, kas sajaukts ar cukuru. Tas viss smuki iegulsies bedrītē, kas radusies, kad siera kūka atdziestot drusku sakrītas. Pa virsu liek karamelizētā citrona šķēlītes.

Izskatās tiešām brīnišķīgi. Un garšo ne mazāk labi.

14 Atbildes to “Ceptā siera kūka”

  1. Dace Says:

    Sveika!
    Vai siera masai vajadzīgs skābais,vai saldais krējums?

  2. Ieva Says:

    nezinu, vai varēsi tik operatīvi atbildēt, bet nu ķibele tāda, ka izcepu kūku, bet vidus tai neiekritās. vai tā ir gadījies? kā lai glābju savu Lieldienu brīnumu?…

  3. Anna Says:

    Sveika🙂
    Es jau gan kūku esmu ielikusi cepeškrāsnī, tomēr nolēmu pajautāt, cik daudz vanilīncukura liec klāt masai?
    Kādus cepumus izmanto? Es ņēmu klasisko Selgu, bet cukuru neliku vispār, bij bail, ka sanāks par saldu. Varbūt ir kādi citi labāki cepumi, kas domāti šai receptei?🙂

  4. Anna Says:

    Izcepu, bet jāsaka, ka man neceptā pēc Tavas receptes patīk vairāk. Sanāca tāda ne īpaši izteiksmīga, atgādina biezpiena pīrāgu, bet garša visai vāja. Varbūt pie vainas kāruma siers… es iepriekš vienmēr esmu izmantojusi Rimi svaigo sieru, tam garša tāda pikantāka un kūka izteiksmīga vienmēr sanāk, bet šoreiz kaut kā galīgi nesanāca😦
    Plus es gaidīju, lai brūnīga kā Tev bildēs, bet piedeguma garša un cepumi pavisam brūni😀 vajadzēja laikam ātrāk raut nost, bet tā jau virsiņa šika izskatījās🙂

    • uwa Says:

      Protams, ceptā un neceptā nav salīdiznāmas, bet man arī šī ļoti labi garšo, šai cauri jūtams citrons. Bet nu – laikam jau gaumes jautājums.
      Par praktiskajām lietām. Vanilīncukuru lieku drusciņ, kādu tējkaroti. Ja tāds švakāks – divas, trīs.
      Ar cepumiem es eksperimentēju. Ja veikalā ir kādi jauni un neredzēti, ņemu tos. Ir vieni vācu cepumi, kas ir izcili – trausli, saldi un trekni, bet tiem es esmu aizmirsusi nosaukumu.

  5. Anna Says:

    Otrā man sanāca labāka🙂 Es pieliku vairāk citronu sulas, jo es miziņas nerīvēju, mani viņas biedē, varbūt tāpēc nebija tik ok pirmajā reizē. Paldies par burvīgajām recepēm!🙂

  6. Ieva Says:

    vispār es cepu uz Lieldienām, un tagad, pēc ģimenes pieprasījuma, cpešu atkal uz Ziemassvētkiem. visiem tik ļoti garšoja. protams, ceptā un neceptā siera kūk ļoti atšķiras. taču šī ir ne mazak garšīga. es arī cepu ar kārumu, ļoti labs rezultāts, arī sanāca brūngana – tieši kā bildē. iedrošinu visas gribētājas pamēģināt! paldies par recepti!

  7. Vislabākā siera kūka « uwa gatavo Says:

    […] daļa siera kūku, ko esmu taisījusi, jo īpaši svaigā, svaigā ar zemenēm, šī ceptā, ko es parasti taisu lielāku un bez krējuma virsiņas, lai ērtāk pārvadāt, un vēl ne tik […]

  8. Запеченный чизкейк | Baked cheese cake | actuale.net Says:

    […] Ceptā siera kūka made by uwagatavo. […]

  9. Ceptā siera kūka « Receptes24.LV – ēdienu receptes Says:

    […] Orģinālrecepte […]

  10. ::: baked cheese cake | ac2ale.net Says:

    […] Ceptā siera kūka made by uwagatavo. […]

Komentēt

