Vistas zupa

Filmās parasti rāda, ka slimnieki ēd vistas zupu. Nezinu, vai ietekmējoties no tā, bet arī man sagribējās cāļa zupu savai vistas dvēselei vai vistas zupu cāļa dvēselei. Un ziniet, tiešām – drusku palīdz.
Zupa ir gana garšīga, lai to ēstu arī tad, ja nekādu slimības pazīmju nav, jo sevišķi ziemā – silta un patīkama.

4.5 l katlam

  • trīs lielās vistu kājas
  • divi šķiņķīši
  • viens ragū
  • sīpols
  • trīs burkāni
  • septiņi kartupeļi
  • 100 grami gargraudu un savvaļas rīsu maisījuma
  • brokolis
  • pipari, sāls

Tātad, vispirms jāaiziet uz veikalu un jādabū gaļa. Es jau pie sevis nosmējos, ka nopirku teju visu vistu, bet pa daļām. Reiz, kad cītīgi skaitīju kalorijas, mēģināju vārīt zupu no vistas filejas. Ticiet man, nekas labs tur nesanāca.

Katlā liek vistas kājas, šķiņķīšus un ragū, vismaz veikalā tā tiek saukts tas caurais, kaulainais gabals, kur ir ribas. Aplej ar aukstu ūdeni un liek vārīties, ik pa laikam paskatās, kā tas notiek un noņem putas. Pieliek sīpolu – arī man sīpoli negaršo, bet zupas buljonā es to pavāru un pēc tam izmetu. Garšīgāk tomēr.

Kamēr gaļa vārās, samizo kartupeļus un burkānus, sagriež patīkamos gabaliņos.

Kad gaļa mīksta un sāk lobīties nost no kauliem, to izķeksē no katla un uzliek uz šķīvja. Buljonā ieber kartupeļus, burkānus un kādu sauju rīsu, man pēdējā laikā iegaršojies gargraudu un savvaļas rīsu maisījums.

Gaļu drusku padzesē, noņem ādu un ar dakšu dodas uzbrukumā. Ar nazi piepalīdz, lai gaļas gabaliņi nav pārāk lieli. Gaļu liek atpakaļ katlā, pieber sāli un piparus un sagaida, kad dārzeņi un rīsi gatavi. Mana krustmāte vienmēr vistas zupai rīsus vārīja atsevišķi un tos katrs pēc savas gribēšanas pievienoja buljonam – tad rīsi neizšķīst.

Es šoreiz izdomāju pievienot arī brokoli. Zinot, ka šis zaļais brīnums otrajā dienā zupā ir izšķīdis tā, ka nevar saskatīt, dažas brokoļa rozetes ieliku bļodā un aplēju ar zupu. Bija ļoti labi.

Vairāk bilžu pie actuales.

Komentēt

